Derbyt

Ja, vilket derby vi fick till slut. I första och andra perioden, särskilt i första, så var det lite trevande spel och inget av lagen riktigt vågade ta kommandot över matchen. Lillån visade dock upp ett riktigt tight och effektivt försvarsspel. Jag blev positivt överraskad. Särskilt då man saknar 2 ordinarie backar. Över hela matchen så kändes det som att Lillån var mycket mer taggade än ÖSK. Lillån var snabbare in i situationer och kämpade mer över hela planen. ÖSK kändes vilsna under längre perioder av machen. Lillån stängde deras kontringar och det är ett av ÖSK:s farligaste vapen. En annan sak som gick emot ÖSK idag var att Robin Sjöberg hade en tung dag på jobbet. Han hade en dålig dag och det händer alla. Men det var inte mycket som satt förutom den fina assisten till Sörman. En annan sak ÖSK hade problem med var att de tog lite väl många utvisningar. Javisst, både Lillån och ÖSK fick på sig ett antal diskutabla utvisningar och det kändes inte som domaren var på topp. Men ÖSK kunde ha hållt sina huvuden lite kallare. I tredje perioden så började känslorna svalla från båda lagen och det blev till slut en väldigt underhållande match.

Nu är ju frågan om det var bra eller dåligt att Lillån vann. Idag unnar jag Lillån en vinst då de förtjänade det. Men ÖSK ligger ännu sämre till nu och det ser värre och värre ut. Kanske är det bästa att alla lagen spelar i den nya div. 1 nästa år? Då kanske folk där uppe kan inse att det är dags att satsa om.


Jag tänkte köra en liten NHL-inspererad top 3 lista denna vecka. Det innebär att jag utser de 3 som jag tyckte var bäst i respektive lag.

Lillån

+++ Robin Jatko
++   Joel Ekberg
+     Daniel Fälted

Någon som precis hamnade utanför var nyförvärvet Frid som skötte sig riktigt bra.

ÖSK

+++ Johan Asmus
++   Simon Lindroos
+     Villiam Aspegren

Hade svårt att hitta 3st som jag tyckte var i ÖSK idag. Men de här 3 var de bästa i mina ögon.


Någon som hade koll på publiksiffran? Hörde dem aldrig säga den. Jag hoppas att matchen gav publiken mersmak och att det dyker upp fler på matcherna.


/HJ

Kommentarer
Postat av: publik

ca 660

2009-12-06 @ 19:55:22
Postat av: innebandy

676 i publiken kändes som 1100 tycker jag! Lillån räknar kanske bara betalande...

2009-12-06 @ 21:43:05
Postat av: nisse

ösk sög ju.

2009-12-07 @ 08:37:09
Postat av: Hört på stan...

Att "någon spelare" i Sportklubben på fullaste allvar tyckte att det var dåligt av Lillån att de gick in för att vinna, istället för att ge dem 3p då han anser att tåget har gått för Lillån iaf.. Märkligt!



Vekar dessutom som att en aningen klantig intervju i NA resulterade i en startplats i derbyt..på bänken alltså.. skoj skoj!

2009-12-08 @ 12:31:12
Postat av: Mårten

Frågan är ju bara hur länge ÖSK tränare får sitta kvar. Lät ju bara patetiskt att höra när han hävdade att de förlorade derbyt som det bättre laget.

2009-12-10 @ 10:30:42
Postat av: bertil

ja han borde kickas omg. behövs nytändning i laget, för dom spelar bedrövligt.

2009-12-10 @ 15:52:03
Postat av: Anonym

Herr innebandyn känns döende i Örebrolän. Nåt måste göras vägrar tro att det inte finns tillräckligt bra innebandyspelare i Örebro för att få ett bra lag i allsvenskan nästa år.

2009-12-11 @ 14:08:17
Postat av: Lillån

Lugna er nu, både Ösk och Lillån har 33 poäng kvar att spela om.

2009-12-12 @ 16:21:10
Postat av: fågel blå

vart har Jonas Ludvigsson tagit vägen??

2009-12-16 @ 11:25:20
Postat av: Stefan

Ingen går väl inte för att förlora en match och ge bort poäng? Eller?

Intervjun i tidningen var ärlig helt rätt att gå ut och våga såga innebandyörebro visar att han har stake.

Han verkade halta på uppvärmningen och fick massage i början av första av det jag såg. sen spelade han bara i PP. Om det var intervjun nej det tror jag inte.

2009-12-17 @ 10:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0