Vaknat ur hibernationen och i helgen är det innebandy!

Ja, då fick man ett välbehövligt avbrott från innebandyn i Örebro och är tillbaka optimistisk igen. Allt snack om att vissa i ÖSKs trupp och ledning på allvar tyckte att Lillån skulle vika ner sig och GE ÖSK poängen är det fjantigaste jag hört på länge. Om det är 100% sant vet jag inte. Men det är vad jag hört i alla fall. Det är dock inte Lillåns fel att ÖSK har varit en stor besvikelse för hela innebandy Örebro och inte skrapat ihop fler poäng. Nej, lägg ner energin på att ta er upp ur träsket istället ÖSK. Den nuvarande situationen håller inte. Det finns en möjlighet att det vid nästa derby, som är sista omgången, är ombytta roller. Ger ÖSK Lillån poängen då? Ytterst tveksamt. Det finns också en möjlighet att båda slåss för livet vid nästa derby. Det kommer bli en match att minnas isåfall.

Jag blev precis upplyst om en sann sak när det gäller kval till nästa års Allsvenska. Det ser ju ut som att det är en fördel att komma 9a och inte 8a. 8an kommer antagligen att få möta ett storsatsande Hammarby medan 9an får möta vinnaren i Axbergs div.2. Då denna säsongs div. 2 mellersta svealand håller den lägsta nivån på länge så måste det vara en klar fördel. Jag undrar hur lag som ligger mellan plats 8 och 9 inför sista omgången kommer att fundera.

1:an Div 2 Östra Svealand – 8:an Div 1 Mellersta
1:an Div 2 Mellersta Svealand - 9:an Div 1 Mellersta

Nu såhär vid juletider så ska jag faktiskt ta mig ner och kolla på ÖSK Dam - Linköping! Ja, ta mig tusan, det ska jag. Därefter har vi Axberg - Linköping Ungdom. Två gånger Örebroseger blir det dessutom! Jag är helt säker på att Axberg vinner. Linköping har inte övertygat mig och med en återvändande Ludvig Wiss i laget plus en lumpenfri Robert Thunell så ska det gå vägen. Den här gången kanske även Fredrik Backström kan få ledigt från jobbet och kan vara med och spela.


*borttaget*


/HJ

Kommentarer
Postat av: Harry Bosch

Skäms ÖSK.

2009-12-18 @ 21:56:18
Postat av: jaha

ösk torsk igen.. sparka tränaren nu!

2009-12-18 @ 23:02:59
Postat av: Spelar'n

Om att det är en fördel att få möta nykvarn som antagligen kommer vinna div2 är ingen fördel. Nu har jag ju inte sett hammarby men Nykvarn är grymt bra även om serien överlag kanske inte håller högsta klass.

2009-12-19 @ 10:57:13
Postat av: Hugo

Så bra är väl ändå inte Nykvarn, ÖSK är ljusår bättre i mina ögon, och jag har mött båda lagen så jag lär veta..

2009-12-19 @ 14:12:35
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Grymt bra? Nja, där håller jag inte riktigt med. De är bra i den här divisionen. Du sa själv att serien överlag inte håller högsta klass. Div. 2 Östra håller högre klass och där har Hammarby 12 raka segrar. Ett bevis på det är när ett köttlag som Mjölby ligger 2a. Sedan är det inte säkert på något sätt att Nykvarn vinner. Nej, jag står fast vid min åsikt om att det är en fördel att komma 9a.

2009-12-19 @ 21:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0