Anna Nyman

I ren tristess, abstinens och desperation tog jag mig ner till Mellringehallen för att avnjuta 20x3 ÖSK - Nykvarn. Frågan är dock hur mycket jag njöt. För det första var Nykvarn så extremt jävla dåliga att det var läskigt. ÖSK gjorde lite som de ville och luckorna var stora. Det snackas tydligen mycket om Sofia Atterfors men jag vet inte om hon hade en dålig dag på jobbet eller vad det var. Men idag övertygade hon mig verkligen inte. Däremot, någon som imponerade på mig och min bisittare var Anna Nyman. Hon var överlägset bäst på planen idag och det syntes att hon har en blick för spelet som de flesta av dem andra inte har. Matchen kändes väldigt lång, särskilt då Nykvarn var otroligt ofarliga framåt. Något som förvånade mig under denna match var den stora avsaknaden av skott. Det var lobbar, flippar och instick, men nästan inte ett enda skott från backposition under hela matchen. Något annat som förvånade mig var hur lågt ÖSK hade sin box i boxplay. Nere vid den streckade gula linjen. Pointen i Nykvarn kunde, om hon vart bättre, trampat in och tagit skott på skott från nära håll. Men hur som helst så vann ÖSK enkelt och det var en mindre underhållande match.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.meningsfullt.se/onyx/arkiv/main.asp?page=2009-11-142

matchbilder Onyx-ÖSK.

2009-11-15 @ 13:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0