Inför omgång 9


Axberg - Torshälla

Axberg har haft det tungt den senaste tiden. Man har förlorat 3 raka matcher och man möter ett tufft motstånd denna helg. Torshälla hade 5 raka segrar innan man föll tungt hemma mot Westervik med 10-11 senast. Torshälla är nog lite extra hungriga efter förlusten och Axberg får se upp. Man kan mönstra i stort sett en full trupp. Niclas Rasmusson är det dock lite osäkert med. Backen Robert Thunell har sprungit klart i skogen med lumpenpolarna och kommer att förstärka Axbergs backlinje. Torshälla har gjort hela 56 mål de senaste 5 matcherna och jag gissar på att det kommer att vina ordentligt runt Axbergs målvakt Victor Jannerlid Söderberg. Kan Axberg lyckas hålla tätt och börja producera lite fler mål så har man en chans. Men på förhand så ser det inte alltför ljust ut. Jag hoppas självklart på 3 poäng till Axberg. Men jag tror tyvärr att det kommer att sluta någonstans runt 5-9.



Lillån - Lidköping

Lillån har ännu en gång backkris. Eller, de har en större backkris denna helg. Rickard Ross skadade, som jag och säkert alla andra förutsåg, sin snea fot senast. Han kommer vara med ombytt till matchen, men kommer troligtvis ej spela. Detta är en match man bara MÅSTE vinna om man vill spela i nya Allsvenskan nästa år. Lidköping spöade ju ÖSK men de imponerade inte särskilt på mig. Därför är skadan på Ross ett extra tungt avbräck. Lidköping har ett målsnitt på 4.1 och insläppta 4.7. Inte mycket åt något håll. Matchen kommer troligtvis att bli målsnål och målvakterna och skyttarna kommer spela en viktig roll. Jag tror och hoppas på en lillåvinst. Relativt målsnål match med 2 måls marginal? 5-3 6-4 låter väl ok.



Visby - ÖSK

ÖSK åker ut till en av öarna för att möta Visby på söndag. Som vanligt har jag mindre koll på truppen i ÖSK. Det jag vet är att ÖSK:s resultat hittills är under all kritik. Javisst, det finns orsaker och anledningar till poängtapp i vissa matcher, det har varit tight några matcher och man har haft otur. Men ett bra lag skapar sin egen tur istället för att vänta på den. Ni får förlåta mig, jag bara var tvungen att slänga in den klyschan. De senaste 5 matcherna har Visby tre raka förluster följt av två vinster. Visby brukar vara kända för att vara ett bra hemmalag och de flesta lagen brukar ha svårt mot dem. Men hittills har Visby bara vunnit två och förlorat två matcher på hemmaplan. De två vinster man skrapat ihop har man bara vunnit med 5-4 och 9-6. Det skiljer bara två poäng mellan Visby och ÖSK. Skulle ÖSK vinna så kan man köpa sig lite andrum. Jag tror faktiskt på en ÖSK vinst på söndag. 8-5 till ÖSK med ett mål i öppen kasse av Villiam Aspegren i slutsekunderna.


På grund av att jag sitter här med en stigande feber, förhoppningsvis inte grisen, så är jag ytterst osäker till om jag kommer kunna kolla på Axberg och Lillån i helgen. Då får vi också se om det blir några matchreferat eller inte.

Det kan väl tilläggas att ÖSK damer i helgen har bortamatch mot Marstrand som ligger dödssist med 7 raka förluster. Det blir ingen stor munsbit för de fräcka örebrodamerna och allt annat än en vinst vore väldigt konstigt.


/HJ

Kommentarer
Postat av: Schoban!

Hur tänkte du när du skrev "Jag tror faktiskt på en ÖSK vinst på söndag. 8-5 till ÖSK med ett suddenmål av Villiam Aspegren i slutsekunderna"



Blir det 5-5 och han gör ett svinsnyggt mål så det räknas som 3?



2009-11-21 @ 12:50:30
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Ja, ojdå. Mitt huvud var inte på topp när jag skrev det där. Det jag menade var att han skulle göra ett mål i öppen kasse.

2009-11-21 @ 16:38:14
Postat av: jaha

då är båda örebro lagen under strecket i div1. så mycket för den superliga satsningen :)

2009-11-22 @ 10:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0