2 matcher i en smäll. Lillån - Finspång och ÖSK - Hässelby

Sitter nu här efter en våt kväll på stan med en kall kebabrulle i knät och funderar på varför jag ens ansträngde mig och snajdade upp mig ikväll. Örebro har inte mycket att erbjuda förutom innebandy. Så, rakt på sak:

(eventuella stavfel får jag skylla på promillehalten och sömbristen)


Lillån - Finspång


Det stormar i Lillån. Spelare bråkar med varandra på träningarna, behöver i och för sig inte bara vara negativt, träningarna är kassa och man spelar nästan bara två-mål hela träningarna, tränaren är inte där hela tiden och kommer försent till träningarna, nyckelspelare dras med småskador och sjukdomar, spelare snackar om att de inte kan utvecklas bra nog i Lillån, spelare snackar om att de eventuellt skulle kunna byta lag. Men det ska sägas att trots allt detta så är det ett sammansvetsat lag. Men de är kanske lite väl lata för att ta sig uppåt i seriesystemet som sportchefen Daniel Rönnberg härjar om. Hur mycket av detta som bara är snack och hur det påverkar Lillån imorgon kan jag inte säga. Ändock så bör det nämnas. Lillån har två tunga förluster bakom sig. Hemma mot Skoghall, 8-9, och Linköping borta, 5-9. Finspång kommer med en 5-4 vinst borta mot det vanligtvis starka hemmlaget Visby och en bortaförlust, 6-9, mot ÖSK. Att tippa denna matchen med vad jag nu vet känns väldigt svårt. Ett Lillån som är på topp och kan lira till 100% ska vinna den här matchen. Men i dagsläget ser det helt vidöppet ut. Det tycker även spelbolagen som jämfördelar oddsen. Jag har pendlat mellan att tro på Lillån och Finspång hela veckan. Men nu måste jag bestämma mig. Jag går efter hjärtat och tror att Lillån vinner en jämn och målrik match med 8-7. Jag kan efteråt se ut som ett geni eller någon som är helt ute och cyklar. Men kom igen nu Lillån. Just ja, Gruvaeus och Alpstam sätter minst 2 kassar var.



ÖSK - Hässelby


ÖSK har som jag tidigare sagt två vinster bakom sig men har ännu inte riktigt övertygat. Jag tror att det lossnar ordentligt och den gamla ketchupeffekten rullas igång tidigt i matchen. ÖSK har i stort sett hela sin trupp till sitt förfogande och då ska det göra ont för Hässelby att komma till Mellringehallen för att spela innebandy. Hässelby har inlett svagt och har två förluster bakom sig. Det blir inga poäng idag heller Hässelby. Det blir tvåsiffrigt i baken och en lång resa hem. Robin Sjöberg sätter minst 3, Simon Lindroos får minst 3 assister, den lille snurrvesslan Villiam Aspegren sätter sitt andra och tredje för säsongen, Sörman hästsparkar in en kasse, Henrik Rasmusson åker på minst en 2min utvisning och Andreas Stjernström begår minst 5 farliga misstag. Oraklet har talat! Eller idioten som fått hybris och tror sig veta. 11-3 blir det. Tack och hej.

 


Snack och rykten från ÖSK-lägret:

 

Den mycket talangfulle centern Simon Lindroos kommer i fortsättningen att hoppa över en träning i veckan för ÖSK. Han har tydligen problem med sin rygg och måste därför trappa ner lite på sina fysiska ansträngningar. Det återstår att se hur det påverkar hans spel och resten av ÖSK. Det låter dock inte bra om det blir ett större problem, för man har inte råd att tappa honom till en skada. Men, jag vet inte exakt hur allvarligt det är och förhoppningsvis så löser det sig.



Det ryktas från flera håll att ÖSK:s föredetta målspruta och Robins Sjöbergs radarpartner, Christian Kjellman, är på väg tillbaka efter en säsong i Superligaklubben Warberg. Det ryktas löst här i Örebro om att han inte trivs med jobbet och att han inte har vart med i truppen så mycket under upptakten till årets säsong. Det vore, om det nu ligger någon sanning i det och till slut blir sanning, en stor pusselbit som faller på plats för ÖSK. Med en spelare av Kjellmans kaliber i truppen ännu en gång, så har man nog en ännu större chans att ge topptippade Onyx och Linköping en kamp om förstaplatsen. Om ÖSK nu bara kunde plocka in de bästa spelarna från Lillån så är man snart ett Superligalag. Men det är väl bara en vacker dröm långt långt där borta.

/HJ


Kommentarer
Postat av: ÖSK fan

...snarare en våtdröm!

2009-10-04 @ 16:28:21
Postat av: Anonym

ja det är en dröm, som INTE kommer att bli sann. Du får inte heller glömma att flera spelare IDAG är från Lillån och inte fan hjälper det?

Sluta drömma om ÖSK i Superligan, ett bra namn är inte lika med ett bra lag. ÖSK har ingen organisation , pengar eller något annat för att nå Superligan. Vi är 10 år efter i örebro..

2009-10-07 @ 14:37:15
Postat av: hemlig

skit snack du bloggar simon tränar varje träning kolla upp sanningen först innan du skriver

2009-10-09 @ 07:16:42
Postat av: hemlig

kolla upp allt innan du skriver simon tränar varje träning hoppar inte över nån träning

2009-10-09 @ 07:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0