Avslut

Ja, då är jag åter tillgänglig för denna blogg. Tyvärr måste jag meddela att det antagligen är för sista gången. Jag har under en tid tappat lusten för att blogga, vilket vissa av er säkert märkt. Det var kul när det var nytt. Men det känns redan nu som att ett inlägg skrivs bara för skrivandets skull. Då är det nästan bra timing att det tydligen har "avslöjats" vem som skriver denna blogg. Det klagas bl a på min anonymitet.

Att jag skrev anonymt finns det en stor anledning till. Jag ville med min anonymitet att folk skulle reagera och tycka till utefter vad jag skrev i inläggen, inte reagera på att det var JAG som skrivit dem. Folk skulle garanterat haka upp sig på att det var Jag som skrivit inläggen istället för att snarare då ifrågasätta Vad jag skrivit.

Jag vill tillägga att allt jag skrivit, som har med egna personliga åsikter att göra, står jag för. Tycker jag att en spelare varit dålig eller att ett lag spelat dåligt så är det inget jag sticker under stolen med. Och nej, jag spelar inte i div. 1 eller div. 2. Men spelar man i div. 1 eller div. 2 så ska man också jämföras med den nivån man spelar på. Det är till slut bara mina åsikter och inget att haka upp sig på.

Det är tydligen en “väldigt säker källa” som berättat vidare vem jag är. Vem det än är eller om det är en ren chansning är vid det här skedet helt ovesäntligt. Det skulle säkert börja snackas ändå och det skulle ändå till slut komma fram att det var jag, och om jag skulle försöka förneka det så skulle jag bara skjuta mig själv i foten.

Det skall tilläggas att 99.99% av det jag skrev är sant. "Insider" -saker som jag skrivit har jag ju inte precis suttit här hemma och hittat på själv. Jag har ju uppenbarligen fått det berättat för mig från spelare i de olika lagen. Felmarginalen på 0.01% blir ju då de gånger någon spelare överdrivit något de berättat för mig.

Som sagt blir detta antagligen det sista inlägget och det har verkligen inte med att göra att jag inte längre "vågar" skriva nu när folk fått reda på vem jag är. Att jag tröttnat på att skriva och att bristen på anonymitet kommer ta bort fokus från mina inlägg är dock som sagt en stor del av orsaken.

Det enda som kliar i fickan nu är att jag är nyfiken på vem den "väldigt säkra källan" är. Sedan undrar jag även varför han kände att han var tvungen att "avslöja" vem jag är. Men det är upp till honom och jag hyser ingen agg mot honom för det.

Nu är det väl bara att låsa dörren om det eventuellt dyker upp en arg sportchef utanför min dörr.


/ HJ


Kommentarer
Postat av: #28

Illa att du slutar, var riktigt roligt/intressant att läsa om Ibandyn i Örebro faktiskt, Lycka till med annat dådå =)

2009-10-29 @ 19:47:03
Postat av: Härmapa

Din Copycat, felet du gjorde var att du var lika sugen som Labin på att berätta för kompisar vad du höll på med.

Då avslöjas man fort.

In med en liknande bild på dig som Labin hade!



2009-10-29 @ 19:58:44
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Haha, för det första. De jag berättade det för var enbart dem som hade något att tillföra bloggen. Så jag vet inte vad du snackar om. För det andra så har jag ingen aning om vad han hade för bild eftersom jag aldrig läst hans blogg.

2009-10-29 @ 20:17:54
Postat av: Hilbe

Skittrist att du slutar, men jag förstår dig. Vad gäller ditt resonemang kring anonymitet så har du naturligtvis helt rätt. Hoppas att ditt avslut bara är en s.k "fix idè", och att du snart är tillbaka som mkt bra bloggare!

2009-10-29 @ 20:40:56
Postat av: Läsare

Tråkigt att du slutar :(

2009-10-29 @ 22:36:22
Postat av: Harry Bosch

Att du blivit avslöjad kan ha med dina matchanalyser att göra. Du har sett matcher med knappt nån på läktaren förutom mamma o pappa. Då kan man i alla fall gissa vem du är. Trist att du slutar ändå.

2009-10-30 @ 10:29:10
Postat av: JG

...drev jag inte ut dej en gång innan vår match skulle börja... den där med inträde vettu!

2009-10-30 @ 10:43:52
URL: http://www.axberginnebandy.se
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Drev ut mig från en match? Jag har aldrig blivit utdriven från en match. Menar du att jag inte skulle ha betalat inträde? Det var det löjligaste jag hört på länge. Tyvärr.

2009-10-30 @ 13:47:14
Postat av: JG

NEJ! Inte att du skulle ha försökte planka, utan jag menade att kanskevar var bland alla andra jag körde ut en gång efter en tidigare spelade match... då vi i Axberg måste ta betalt av alla vettu... det där med "inträde" inlägg tänkte jag på... it's a dirty job men nån måste göra det.

2009-10-30 @ 16:07:03
Postat av: säker källa

Bra bloggat Krobbe

2009-10-30 @ 16:10:26
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

till JG: Haha ok. Då missförstod jag dig helt. Javisst ska alla betala. Ni har ju tyvärr inte ett så högt besökarsnitt, så ni behöver alla betalande åskådare ni kan få.



till säker källa: Vem var det som startade ryktet om Krobbe?

2009-10-30 @ 16:28:47
Postat av: säker källa

ja det du!! men jag hade ju rätt. fd Ekängenspelare

2009-10-30 @ 20:20:02
Postat av: ...

men fortsätt.. du vill ju. ingen dödar dig. stå för det du tycker. det kommerfunka. allakan inte tycka likadant som vad du tycker. den mänskliga faktorn. denna blogg är bra. även om du är anonym eller inte.. show must go on!!!

2009-10-30 @ 20:41:06
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Jag vill ju? Ingen kommer att döda mig? Har du läst mitt senaste inlägg?

2009-10-30 @ 20:55:23
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Nej det är inte Krobbe. Varit medlem i Ekängen har jag dock varit.

2009-10-30 @ 20:56:20
Postat av: Johan Ö

Kjellman blev vald till matchens lirare i fredagens match mot Tyresö :)



"..." har nog missförstått vad "den mänskliga faktorn" betyder :DDD

2009-10-30 @ 21:50:25
Postat av: en som vet

nu fattar jag!!! Ludde Wiss

2009-10-30 @ 21:58:54
Postat av: hmm

eller Max Gruvaeus

2009-10-30 @ 22:02:22
Postat av: #12

Riktigt dåligt att det är slut nu :(, hur ska jag nu få höra hur det gör för alla örebro lagen där hemma?? :/

2009-10-30 @ 23:18:06
Postat av: innebandyhjärna

Du måste fortsätta, det är alltid intressant läsning!

2009-10-31 @ 00:16:04
Postat av: Harry Bosch

Kan det vara så att du gör comeback idag?

2009-10-31 @ 11:14:09
Postat av: krobbe

ja tar gärna på mig ansvaret för bloggen så kan den som egentligen skriver fortsätta med den.

2009-10-31 @ 13:07:14
Postat av: lilleman

håll livi bloggen för guds skull, är ju kul å få lite skvaller från innebandy örebro.

2009-10-31 @ 17:52:43
Postat av: Ludde Wiss

Det här är ju som Gossip Girl...haha



2009-10-31 @ 20:03:00
Postat av: Rille

Har gillat den här bloggen skarpt och den har verkligen skapat stort intresse. Hoppas du ändrar ditt beslut och fortsätter att skriva. Om man inte klarar att kretik ska man inte hålla på med idrott.

2009-10-31 @ 23:19:12
Postat av: Amatör

Synd att Du slutar, det är var ju intressant läsning för alla...

2009-11-03 @ 17:30:38
Postat av: Nr 6

Tycker verkligen att du ska fortsätta blogga! Kul med någon som tycker till lite! Skit i vad folk säger på kör på för fan!

2009-11-03 @ 20:57:11
Postat av: Christian Martinsson

Fick precis reda på din blogg. Kör hårt. Innebandy Örebro behöver någon som iaf lyckas. Du verkar vara den enda som inte åker ur detta år.

2009-11-04 @ 01:11:31
Postat av: Harry Bosch

Låt Marco o Claes ta hand om ÖSK innan det är för sent.

2009-11-06 @ 20:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0