Derbydags

Då börjar det dra ihop sig. Om en dryg timma är det dags för derbyt mellan Axberg och Nerike. Jag tänker inte dra särskilt mycket mer om det eftersom jag gjorde det igår. Jag har fått höra att det tydligen inte är så säkert att Axberg vinner. Skitsnack säger jag. Nerike kommer att vara hungriga och antagligen försöka spela fysiskt mot det relativt fysiskt veka Axberg. Men det kommer inte räcka eftersom Nerike är så klappruttna. Idag får Axberg ner
Niclas Rasmusson, b, Ludvig Jundén, b och Eric Ström, f. Det finns en back i Axberg som verkligen inte imponerar på mig så det kanske är bra att man får låna ner ett par backar. Dock så imponerar inte heller Rasmusson på mig överhuvudtaget. Det har han inte gjort på flera år. Har aldrig sett Jundén spela så det ska bli skoj. Eric Ström har aldrig varit någon favorit. Förra säsongen blev han en i den offensiva mängden när han spelade med Axberg och han är känd för att ta skott över hela planen. Oftast så träffade han målet en 1 av 10 gånger i snitt. Men förra matchen så såg han ut som en frisk injektion. Sprang mycket och ville framåt. Skapade situationer för laget även om han inte glänste. Jag är idag ännu säkrare på vinst. Välkommen till div.2 Nerike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0