Jag testar en lista

Jag tänkte passa på och starta en varm och kall lista såhär på måndagarna efter helgens omgångar. Det verkar ju vara ett populärt segment vart man än kollar. Jag får testa mig fram tills det blir bra såhär i början, men man måste ju börja någonstans.


Vi kan ju börja med helgens bästa och hetaste:


1. Villiam Aspegren
Motivering: En snurr hit och en snurr dit. Två mål och en assist. Ville, vilken jävla kille.

2. Mikael Nilsson
Motivering: Still going strong! Eller nej kanske inte ska insinuera att han är gammal. Så gammal är han ju faktiskt inte. Men en stark ledarprofil på planen som verkligen behövs i Lillån just nu. Gav 100% hela matchen igenom, vilket verkligen inte alla i Lillån gjorde, och fick som belöning två mål och två assists.

3. Axbergs IF
Motivering: Ja nu är det många som höjer på ögonbrynen. Vadå Axberg? Jo, förutom Ville och Mikael så hittar jag ingen/inget annat som förtjänar att vara med på min lista denna vecka. Därför får Axberg vara med bara genom det faktum att de var det enda av Örebros 3.5 lag på förbundsnivå som vann sin match denna helg.


Här kommer helgens sämsta och kallaste:

1. Axberg - Nerike
Motivering: Det kan möjligtvis vara den tråkigaste matchen jag sett på förbundsnivå under hela min livstid.

2. Markus Alpstam
Motivering: Jag vet inte om jag har blivit bortskämd med alla hans tidigare mål eller vad det är. Men i helgen såg han ovanligt blek och ointresserad ut. Det är en skitbra innebandyspelare som jag gillar skarpt. Men denna helg så är han ändå med på min lista. Han kan så mycket bättre, men alla kan ju ha en dålig dag.

3. Matchreferatet på Lillåns hemsida
Motivering: Speciellt som sportchef har man rätt till att skriva och tycka vad man vill om sitt lag. Men jag tycker ändå att vissa saker var lite väl odiplomatiskt och otaktiskt skrivet i detta matchreferat. http://www.lillanibk.se/nyheter/forlust-i-sudden-mot-finspang/


Jag hoppas att jag kan hålla denna lista på en ordentlig nivå och att ingen som hamnar på listan tar det personligt. Mitt mål är inte att såga någon utan snarare att hylla de som förtjänar det och hur fjantigt det än låter, att ge produktiv kritik. Ni skiter antagligen i vad jag tycker. Men som sagt. Ta det inte personligt.

/HJ


Kommentarer
Postat av: Supporter

Kul att någon i stan skriver vad alla andra tänker. Tummen upp för bloggen!

2009-10-06 @ 00:03:01
Postat av: Läsarna instämmer...

...mer än bara klantigt av "sportchefen".

2009-10-06 @ 08:21:47
Postat av: Japp

Bra blogg!

2009-10-06 @ 12:07:16
Postat av: Anonym

Står det inte /RED? hur kan det då vara sportchefen?

2009-10-07 @ 14:34:43
Postat av: Matte

Är RED verkligen sportchefen? oproffsigt isf...

Sen tycker jag inte att den personen som skriver ska klaga på att det bara är daminnebandy och ÖSK på na.se, bättre det än ingen innebandy & damidrott brukar väl sällan ta "för mycket" plats...?



Heja Örebro, en vacker dag kanske vi har ett elitlag igen, kolla basketen :)

2009-10-08 @ 14:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0