En dålig dag i Örebro

Lillån - Finspång 4-5 SD

I denna öppna match kunde vad som helst hända. Det blev mycket mindre mål än vad jag trodde. Alpstam och Gruvaeus hade oflyt och hade många chanser men lyckades inte träffa in något mål. Finspång var inte särskilt bra men lyckades ändå kvittera med sekunder kvar. Man avgjorde snabbt i sudden och fick med sig två poäng hem. Jag har inte så mycket att säga om den här matchen. Särskilt inte eftersom ÖSK-matchen fortfarande är för färsk i minnet. Lillån borde och, enligt mig, förtjänade att vinna. Kaptenen Mikael Nilsson i Lillån hade dock en bra match med två mål och två assist och blev också välförtjänt utsedd till matchens lirare i Lillån. Hur det kommer att gå för Lillån i framtiden? Det får vi se, men efter vad jag sett idag så får man nog det väldigt tufft borta mot Hässelby nästa helg.


ÖSK - Hässelby 6-8

Jag är den första att erkänna att jag överskattade ÖSK och underskattade Hässelby. Detta ber jag om ursäkt för. Jag trodde på förhand att det skulle bli en lätt resa. Men Hässelby tog tidigt ledningen med 3-1 och 4-2. Det såg ut som att ÖSK jobbade sig in i matchen och efter att Robin Sjöberg snärtat upp 6-5 i nättaket så trodde jag och de flesta andra att nu är det klart. Nu kommer ÖSK rycka ifrån precis som de alltid gör i sista perioden. Men icke sa nicke. Stekarna från Hässelby ville annat. Hässelbys formidabla långhåriga förstakedja var livsfarliga idag. Nr 2 Hakim Wafa, nr 21 Mattias Norman och nr 29 Mikael Liddin skulle kunna hitta varandra även om de var döva, blinda, stumma och enbenta. De var riktigt bra och särskilt nr 29 hade livsfarliga skott. Varje gång denna kedja fick bollen så var det farligt. De högg som kobror, passade varandra som få och sköt som galningar. Även om ÖSK:s backlinje inte var den stabilaste idag så kan jag inte klaga på dem. Det vara snarare Hässelbys anfallsspel för dagen, som mestadels bestod av kontringar, som avgjorde matchen. Hatten av och tackar för kaffet. Den enda riktiga ljusglimten är hur den lille snurrvesslan Villiam Aspegren från Sörby skötte sig idag. Det är otroligt hur han kan snirkla sig emellan motspelare med sin nätta kropp och fortfaranade alltid få bollen med sig. Han bjöd på dribblingar, två mål, underbara passningar och publikfriande konstnummer. Han har växt efter det att han gått till ÖSK från Axberg och det ska bli kul att följa honom resten av säsongen. Två tummar upp Ville!


Det fattas något i båda lagen för att det ska gå riktigt bra. Så sluta fjanta er och slå ihop lagen.

/HJ

Kommentarer
Postat av: Harry Bosch

När Simon Lindros har en dålig dag som idag så har ÖSK det svårt.

2009-10-04 @ 20:06:29
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Jag håller med dig där. Det var inte Lindroos bästa match och det blev inte lika många smörbollar för de andra att bara peta in.

2009-10-04 @ 20:47:30
URL: http://raktpasakinnebandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0