Helgens spel

Efter debaklet förra helgen så tar vi nya tag. Linköping och Solfjäderstaden satt fint och ÖSK trodde väl alla var en bank. Men det visar ännu en gång att det inte finns några banker. Däremot så gav ÖSK förlusten mig något, eller snarare Hässlbyvinsten. Efter att sett deras 90-talister käka upp rutinerade ÖSK så tror jag att det inte kommer att bli några problem hemma mot Lillån.

Alltså Hässelby - Lillån. Just nu ligger oddset på 1.40 på Hässelby. Det känns sunt och helt klart spelvärt. Lillån må ha revanschlusta efter den snöpliga suddenförlusten senast, men jag tror ändå att Hässelby med Wafa och Liddin i spetsen fick mersmak från senast och kommer att ta en relativt komfortabel vinst. Skadeläget i Lillån ser bra ut. Det ser ut som att den enda spelaren som inte är tillgänglig är backen Daniel "Äppel" Eriksson. Tror dock att de inte lyckas stå emot Hässelbys vassa förstakedja.

Det är tyvärr den enda "säkra" jag känner på mig denna vecka. Men jag har ett par drag.

Westerviks - Linköping, börjar dra ihop sig eftersom det är idag. Men enligt källor så har Linköping två backar skadade och går nog runt på 10 spelare idag. Man är dock optimistiska och tror på vinst. Westervik kommer med en suddenförlust och en förlust senaste mot Solfjäderstaden. Man kanske inte kan läsa ut för mycket av det. Men vad jag hört så har de inte sett så bra ut. Linköping har två hemmavinster mot Axberg och Tranås men en förlust borta mot Torshälla som såg starka ut de två första matcherna men som förlorade senast mot Vingen.
Jag tror dock att Linköping har en bra chans med sitt tighta spel och favoritmålvakten Fredrik Nordström.
Oddset 2.45 kan testas i en dubbel eller som singel.

Något i min mage ropade Karlstad. Magkänslan brukar ofta ha rätt så jag skriver lite om den matchen. Karlstad möter Linköping borta. Alla Linköpingslag är ju kända för att vara svårslagna hemma, särskilt med sitt ökända golv. Karlstad formligen krossade Filipstad senast och har vinster mot Hässelby och Skoghalls bakom sig. Tre raka vinster och moralen lär vara god. Man är nog fortfarande hungriga och man har medvind. Linköping ligger 2a bakom Karlstad och man har vunnit mot Lillån och Lidköping senast. I premiären suddenvann man borta mot Onyx, vilket var starkt gjort. Men vad jag hörde från några lillåspelare så var inte Linköping särskilt imponerande.
Oddset på Karlstad ligger på 2.60 men jag säger inte att ni ska slänga in alla era besparingar på dem. Detta är som sagt bara en magkänsla. För de äventyrslustna och som har lite extra pengar över kan det vara en idé dock.

Även Axberg - Mjölby så tror jag att Axberg har chans. Men jag vågar inte riktigt reka och tipsa om den eftersom det känns som att det kanske är mina egna personliga förhoppningar att Axberg vinner, snarare än en logiskt tänkande oddsare.

Westerviks IBK - Linköping IBK Ungdom Tecken: 2 Odds: 2.45 Matchstart/Spelstopp: 09.10.09 19.45

Hässelby SK IBK - Lillån IBK                  Tecken: 1 Odds: 1.40 Matchstart/Spelstopp: 09.10.10 12.45

Axbergs IF - Mjölby IBK                         Tecken: 1 Odds 2.20 Matchstart/Spelstopp: 09.10.10 16.30

Linköping IBK - Karlstad IBF                  Tecken: 2 Odds: 2.60 Matchstart/Spelstopp: 09.10.11 17.00

Lycka till!

/HJ

Kommentarer
Postat av: Cash-in

Din rad verkar bra, men det är nånting som säger NEJ att tippa mot lkpng på deras hemmaplan. Men man vet ju aldrig, allt kan ju hända innebandyn.

2009-10-09 @ 18:59:12
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Som sagt. Egentligen finner jag ingen logik i det spelet. Som sagt är det bara en magkänsla och jag kanske inte ens skulle lagt upp det här. Folk kanske kommer att känna sig lurade.

2009-10-09 @ 19:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0