Inför omgång 3

Japp, då är det snart dags för årets första Örebroderby. Vi ser fram emot 4 derbyn, men i år ser det dock ut som att det är för stora gap mellan lagen. ÖSK kommer nog att vinna båda sina derbyn mot Lillån och Axberg kommer att vinna båda sina derbyn mot Nerike. Men som alla vet. Ett derby är ett derby. Vad som helst kan hända.

Nerike - Axberg:

Ni som läst mina tidigare inlägg har kanske märkt att jag inte har mycket till övers för Nerike. Inför denna matchen så har Axberg i stort sett alla spelare till sitt förfogande. Om Nerikes trupp för dagen vet jag inte ett skit om jag ska vara ärlig och just nu känns det mindre relevant och viktigt nog för mig att gräva ner mig i det. Axberg har ett gott självförtroende efter segern mot Kungsör hemma senast, och nu har man fördelen av att få spela 3 matcher på hemmaplan på raken eftersom Nerike har samma hemmaplan som Axberg. Jag tycker inte att det behövs skrivas så mycket om denna match då den känns så ensidig som den kan bli. Nerike kommer kanske orka stå upp i en - en och en halv period. Men till slut kommer Axberg att stå där som klara segrare.

Lillån - Finspång:

Finspångs trupp och skador har jag kanske förståeligt just nu inte sådan stor koll på, men Lillån får klara sig utan backen Daniel Eriksson knäskada och nyblivna backen Sebastian Tapognani, avstängd. Backen Rickard Ross har en halvskadad hand men spelar och backen Henrik Johansson återkommer från sjukdom. Det ser ju inte jättebra ut i en redan väldigt tunn backuppsättning. Det gör att en Lillåseger inte känns så självklar även om man borde spöa Finspång hemma. Det verkar som att oddsättarna för en gångs skull har koll på det hela, eller bara chansar,  och har jämfördelat oddsen mellan lagen. Med notoriska målskyttar som Alpstam och Gruvaeus så kan man kanske skjuta sig till en seger även om man tappar några kassar bakåt. Väldigt svårbedömd match, men självklart hoppas och tror jag på en Lillåseger.

ÖSK - Hässelby:

ÖSK kommer att krossa Hässelby även om man har ett par spelare borta eller inte. Vid skrivandes stund så har jag ej kunnat roffa åt mig information angående skadeläget i truppen. Men det ser i alla fall ut som att alla 89-junisar från Axberg har fått i ordning på sina övergånspapper. Med en bredare trupp än förra året och fortfarande med samma tyngd så kör man över Hässelby. Robin Sjöberg stänker in minst 3. Örebro tar sin tredje raka seger och denna gång med en bredare marginal.

Tre matcher på en helg i innebandy-Örebro. Det kan inte bli bättre. Vi ses i Mellringehallen på lördag och söndag!

/HJ

Kommentarer
Postat av: bs

Tack för linköping!

2009-10-02 @ 21:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0