Inför omgång 5

Det blev inget spelinlägg denna vecka då jag inte hittade mycket nyttigt alls. Den enda jag kan tippa om som ett "drag" är Linköping hemma mot Nykvarn. Dubbla pengarna ökar spelvärdet och det kan testas i en dubbel. En chansning för de som har råd och lust är Kungsör hemma mot Karlskoga. Kungsör har inte sett bra ut i år och man har 0 poäng. Men Karlskoga är en överkomlig uppgift känns det som. Karlskoga har inte imponerat och 4.85 på Kungsör.



BK Vingen - Axberg

Resultatmässigt så har serieledande Vingen imponerat såhär långt. Karlskoga avfärdade man lätt, man förlorade borta i sudden mot Nykvarn, man vann hemma mot ett starkt Torshälla och senast vann man borta med 12-4 mot ett annars hemmastarkt Tranås. Axbergs väg är som ni nu borde veta lite knackigare, men det har sett bättre och bättre ut efter varje match. Dock så tror jag inte att man imorgon har någon störra chans till vinst. Från ÖSK får man inför den här matchen låna ner Douglas Johansson och Niclas Rasmusson. Men jag tror inte att det hjälper så mycket. Jag ser det som 70-20-10 om jag ska vara ärlig. Men jag har haft fel förut och vi får hoppas att jag har det denna gång också. Kanske något i stil med 7-3?



Lillån - Lesjöfors/Filipstad

Bönderna kommer på besök och tamigfan, jag tror att de kommer att vinna. Lillån saknar sedan tidigare backen Daniel Eriksson. Nu saknar man även lagkaptenen Henrik Johansson och deras viktigaste spelare Mikael Nilsson. Det kommer att försvaga truppen avsevärt och med tanke på tidigare matcher så tror jag inte att det kommer att räcka till denna gång heller. Man låter sina junisar spela denna match och det är ju bra det. Men, vinner det gör dem inte. 4-6 låter väl relativt logiskt i nuläget.



ÖSK - Linköping

Linköping trummar på och ÖSK trummar inte alls. Linköping är ett av de topptippade lagen i år och man är obesegrade. ÖSK har inte övertygat alls de senaste matcherna och jag tror att man får svårt även denna gången. Jag hoppas självklart att det lossnar för ÖSK men jag är inte övertygad att det räcker ändå. Jag ser det som en 50-50 match och jag hoppas att ÖSK står där som vinnare med en 5-4 seger till slut.



Nerike - Westervik

Ja, vad ska man säga. 35 insläppta mål på 4 matcher. Nerike borde väl kanske inte släppa in lika många mål hemma. Men det tror jag tyvärr att de gör ändå. Westervik har inte börjat lika starkt som många trodde men här tror jag att man tar en övertygande seger. 4-11?


Jag är nöjd denna helg om två av örebrolagen vinner. Men det ser ju inte så ljust ut denna helg heller...


/HJ


Kommentarer
Postat av: Joa

Karlskoga möter inte Mjölby....

2009-10-16 @ 21:30:24
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Nej jag vet. Men i mitt huvud så tyckte jag att det var Mjölby och inte Kungsör, så det råkade bli felvskrivet.

2009-10-16 @ 21:54:48
Postat av: :)

tror nerike släpper in 14 igen :)

2009-10-17 @ 12:38:55
Postat av: till raktpåsak

haha hoppas du spela 4-11 i nerike-westerviks matchen för du pricka in den ;)

2009-10-17 @ 16:28:09
Postat av: #12

Måste bara säga att axberg dominerade stort idag i skärblacka sporthall mot vingen. Det var riktigt kul å se hur de kämpade ner motståndarna. Men #50 som för dagen spelade med #21 (rätta mig om jag har fel, men han har säkert tappat bort matchtröjan), måste bli mer effektiv, det håller inte att missa varje gång det är öppet mål :D

Victor var king i kassen som vanligt!!

2009-10-17 @ 17:43:49
Postat av: Harry Bosch

Missar Oskar öppet mål? Har jag svårt att tänka mig, Örebros vassaste avslutare.

2009-10-17 @ 18:24:17
Postat av: JG

Är så enormt glad just nu... grabbarna Axberg dominerade fullständigt idag i Skärblacka... helt sanslöst... efter 1.52 leder man 0-3 och Vingen tvingas byter målisen... vilket de gjorde återigen i till tredje målvakten. Serieledarna med all äran... spelar man i ett skithall storlek som Lillånhallen, vad tror man?!?



GO AXBERG GO!

2009-10-17 @ 19:23:51
URL: http://www.axberginnebandy.se
Postat av: #12

Jerry, lillåhallen är den mest magiska hallen i hela örebro, den ska ha all respekt, det är ju där man är uppväxt till stor del ;)

2009-10-17 @ 20:29:55
Postat av: JG

till #12... visst, många fina minnen från Lillånhallen har även jag med... från ungdomsserien! Alltså Lillåns A-lag spelar sina matchar i Mellringe, inte Lillånhallen eller hur?! Jämförelse var endast ang. storlek.



Vad jag menar är att spela division 2 förbundsserie innebandy på ett LITET plan med ett gammalt sliten golv från typ 90-talet med list i mitten och med enbart 10 ljusarmatorer... alltså mitt kök hemma är ljusare ju... är skandal! Fattar inte HUR Svenska IBF kan ge dispens!

Mao ska Vingen tvingas flytta sina hemmamatchar till Norrköping precis som Lindesberg måste spela sina hemma handbollsmatchar till Idrottshuset!

2009-10-17 @ 22:26:11
URL: http://www.axberginnebandy.se
Postat av: Anonym

Klockrent hittills! Nu hoppas vi att söndagens tippning också slår in!

2009-10-18 @ 11:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0