Inför omgång 6

Omgång 6 är viktig för samtliga 3 örebrolag. Är väl viktig för Nerike också. Men hemma mot Torshälla har de inget att hämta. 5-13 och en målrik historia kan vara på sin väg ännu en gång.

Axberg - Solfjäderstaden

Det snackas fram och tillbaka hurvida Solfjäderstaden är ett lag för toppen i årets div.2. Solfjäderstaden började starkt men nu verkar de ha stannat upp och har två raka förluster bakom sig. Bortaförlusten mot Karlskoga med 10-4 imponerade Inte, och hemmaförlusten mot Torshälla med 5-8 var väl ganska väntad. Axberg har det dock gått bra mot de senaste matcherna, med undantag för den tunga suddenförlusten hemma mot Mjölby. Man spöade Vingen borta senaste med imponerande 11-6. Man hade inför matchen ett målsnitt på 4.5. Hur imponerande en vinst mot Vingen, som vid matchtillfället låg etta, är svårt att säga då jag inte sett Vingen spela. Men bra gjort är det ändå och det var ett bra tillfälle att få igång målskyttet på. Inför denna match har man sin viktiga målvakt Söderberg Jannerlid borta och det är ett hårt slag mot laget. Man brukar kunna låna ner en målvakt från ÖSK men det verkar som att Mathias "kocken" Söderström är sjuk och att man då antagligen måste ha med sina två andra målvakter till matchen idag. I och för sig står det i dagens trupp att man bara har en målvakt, Laakso, med sig. Men det tvivlar jag starkt på. Än så länge är det alltså inte klart vilken målvakt man har till matchen i Axberg. Som tur är så ser inte heller Solfjäderstaden ut att vara något målsprudlande lag. Man har ett målsnitt på 6. Det blir en tät match men jag hoppas och tror att Axbert till slut står som segrare med 6-5.


Älvsjö - Lillån

Varje match nu så spelar man med kniven mot strupen. Man har Inte råd med ytterligare en förlust. Man är det enda laget i ligan som inte har en vinst och frågan är om den kommer den här matchen heller. Förlusten senast hemma mot Lesjöfors var en måstematch och man föll tungt. Kan man resa sig inför denna match? Man har i alla fall hela sin trupp till sitt förfogande och viktiga Henrik Johansson och Mikael Nilsson. Jonas Ludvigsson är sedan tidigare ej med i truppen längre. Älvsjö borta känns inte på pappret som en omöjlig uppgift. Men man spöade ÖSK med 13-8 senaste hemmamatchen. Det är dags för några spelare i Lillån att stiga fram och ta tag i laget. Visa dem att det här fan inte håller. Jag hoppas att Lillån vinner men jag tror inte att det blir så till slut. 9-6 kanske låter som ett troligt resultat?


Skoghalls - ÖSK

Matchen börjar inom en timme och jag har varit slö och inte kollat upp vilka som möjligtvis saknas. Det verkar dock som att man har de flesta spelarna till sitt förfogande förutom "Kocken" som jag nämnde tidigare. Även ÖSK har en måstematch idag. Man måste vinna mot Skoghalls om man fortfarande ska ha någon chans att utmana toppen i år. Man har ju inte imponerat än så länge och frågan är om man kommer att göra det denna säsong. Jag tror dock att man har några växlar till att lägga i och det är bannemig dags för det nu. Skoghall ska man fan spöa, borta som hemma. Skoghall har fått de resultat som på pappret förväntats och ÖSK ska vara det bättre laget. Jag tror och hoppas på att man vågar ta för sig lite mer i anfallsspelet denna match och en vinst vore väldigt bra för själförtroendet och moralen i trupen. Lillåspelarna var inte imponerade över Skoghall men tydligen så var deras målvakt riktigt bra. Jag tror ÖSK vinner idag. Det blir nog inte så jättemånga mål och matchen slutar 4-7.

/HJ



Kommentarer
Postat av: Tipparn

Tipsen är bra, fast jag tror dock att lillån tar sig i kragen och krigar till sig 3p. 6-8

2009-10-23 @ 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0