Internetstrul

Jag har inte skrivit på ett par dar som vissa av er säkert har märkt. Har haft ont om tid och internetstrul. Men nu är det som det ska igen. Jag skrev aldrig några matchreferat från ÖSK och Lillåns matcher och nu känns det som att jag är lite sent ute. Jag tar med en del i mitt "inför" inlägg på tors/fre istället. Jag har vart lite otillgänglig ett tag som sagt och har inte så mycket hett att rapportera en onsdag som denna. Så vi kan väl köra en repris av förra veckans lista.

Helgens bästa och hetaste:

1. Magnus Sörman
Motivering: Han har haft det knackigt men nu verkar han vara på väg tillbaka till sitt gamla prick och hårdskjutande jag. 4 mål i bortaförlusten mot Älvsjö får bli nummer ett denna omgång.

2. Victor Jannerlid Söderberg
Motivering: Jag vet, jag tjatar om den här killen ganska ofta. Men vafan, han blir bara bättre och bättre och går från klarhet till klarhet. En blivande nummer 1 i Örebro efter det att Fredrik Nordström lämnade ett stort tomrum efter sig?

3. Axbergs försvarare
Motivering: Javisst, de förlorade, men de spelade ändå riktigt bra. Förut har det funnits osäkerhet och personliga misstag, men det stod de offensiva spelarna för denna helg.


Helgens sämsta och kallaste:

1. Innebandyn i Örebro just nu
Motivering: Förra omgången fick vi ett örebrolag som vann. Denna omgång NOLL! Inget av lagen mötte något oslagbart lag och jag är väldigt besviken. Jag hoppas verkligen att det blir en uppryckning.

2. Nerike
Motivering: Jag drar mig för att ta med Nerike då jag försöker att ge dem en chans. Men 14-1 i div.2, det håller fan inte. Jag menar f  j o r t o n - e t t? Mer behöver inte sägas.

3. Bittra människor
Motivering: Jag förstår inte dramat. Jag skriver vad jag hör och vet. Vissa gillar det inte och säger att det är lögn. Jag tvingar ingen att läsa denna blogg och det är dags att ni taggar ner. Särskilt när jag inte skrivit något som är en lögn.


Förresten, jag såg årets första div. 3 match. Ekängen - Kumla. Den slutade välförtjänt 6-4. Det var väl en relativt underhållande match och jag såg några gamla lirare som börjat spela igen. Helt klart mer tittarvärde än i vissa div. 2 matcher. Jag tänker ej skriva mer om denna match då jag antagligen bara skulle glida iväg till att smutskasta Kumla. Jag hatar Kumla kan jag säga rakt ut här och nu och det finns nog inget värde i att smutkasta dem ännu mer här. Personligen kanske jag tycker det, men jag tänker bespara er andra.

Förresten nummer två. ÖSK damer ångar på i div. 1! Fjärde raka vinsten, underbart! Nej, jag skojade bara. Jag vill inte trampa någon på tårna, men jag tänker ej skriva mer om detta. Känns inte som att det är min grej.


/HJ


Kommentarer
Postat av: #28

Lycka till med Tiden och internetet =)



Bra blogg med.

2009-10-14 @ 20:28:52
Postat av: Harry Bosch

Du har rätt om Axbergs försvar, där har ÖSK nåt att lära av. Snälla Clas ta hand om ÖSK istället.

2009-10-14 @ 21:32:15
Postat av: örebro

fredrik nordström som du säger är nummer 1 han va inte nummer 1 förra året i ösk tyvärr många matcher som dom förlorade på målvakten tyvärr. sen är det bara två backer som är bra i axberg som håller måttet jim och åberg. men viktor håller jag med såklart bäst just nu

2009-10-15 @ 08:40:15
Postat av: banksy

Då blev/blir du glad av att höra att Kumla tappade sina första 3 poäng mot Askersund eftersom de spelade med icke licensisierade spelare va?

2009-10-15 @ 14:51:18
Postat av: Börje Säw

Sluta skriv "Motivation". Det heter "Motivering". Motivation är något helt annat. Märks att det är ett "barn" som skriver.

2009-10-15 @ 15:18:22
Postat av: Vetarn

Ojoj kommenteraren inlämnad av Börje Säw kommer få sig en rejäl känga, HJ kommer se rött i ditt, av vad du själv uppenbart tycker är ett tillrättavisande i det svenska språket.

2009-10-15 @ 16:36:02
Postat av: moa

det är väl ända chansen för en viss back att få speltid

2009-10-15 @ 16:53:03
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Till "Örebro": Han var inte nummer ett? Vem var isåfall nummer ett? Du måste ju skämta. För det andra sa så jag aldrig att alla deras backar är bra för alltid. De var bra förra matchen.



Till "Börje Säw": Du har så jävla rätt faktiskt. En riktig brainfart från min sida. Men kan du sluta vara en sådan bitter jävel och skriva massa bittra kommentarer? Jag ser ditt IP du vet. Om det gör mig till ett barn, vad gör då dessa arga, avundsjuka och bittra kommentarer dig då?

2009-10-15 @ 19:24:04
Postat av: örebro

sorry det va inte dej jag menade men backarna i axberg det va menat till en som hade skrivit i kommentarerna på din sida harry b

2009-10-16 @ 06:36:37
Postat av: Peter Widbark, tränare i Kumla

Fråga, varför hatar du Kumla?

2009-10-16 @ 22:19:20
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

För att hela organisationen Kumla består av idioter. I alla fall gjorde. Jag vet många spelare som fortfarande är stora jävla idioter. Det finns en orsak, eller snarare flera idioter, till att alla i Örebro hatar Kumla.

2009-10-16 @ 23:32:16
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

"Det finns en orsak, eller snarare flera orsaker" ska det vara.

2009-10-16 @ 23:32:50
Postat av: Peter Widbark

Haha, ok! Jag är ju från Örebro och maken till skönt gäng och organisation får man leta efter, men du har dina åsikter och jag vet sanningen så det är lugnt!

2009-10-17 @ 16:33:04
Postat av: ÖSK

Varför vill du inte skriva om daminnebandyn? Bara nyfiken? Bra blogg för örvrigt.

2009-10-18 @ 17:23:00
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Internt så är de säkert skitsköna killar. Men annars så är jag tveksam.



Till ÖSK: Ja, låt oss diplomatiskt säga att jag inte är så insatt i daminnebandyn.

2009-10-18 @ 18:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0