Skitigt matchprogram

Det skulle stå om ÖSK och deras matcher i matchprogramet sades det. Jag betalade gladeligen 20kr för en stunds trevlib läsande och information om ÖSK. Jag sätter mig förnöjt ner på den sköna träbänken i Mellringehallen och förväntar mig trevlig läsning. Jag hittar ett vitt löst blad som innehåller information om dagens match. Där får jag läsa en sida som en viss Oskar Gustafsson, eller hur han stavar, som sitter i ÖSK:s ledning skrivit. Det var som en gammal kamptext för ett kommunistparti från 50-talet. Skrivet med så många klyschor att jag undrade vad som gick runt i huvudet på honom när han skrev texten. Men det var inte det enda! I själva matchprogramet så var det enda man fick se bilder på lagets spelare och tränare, samt deras yrken. Vafan? Vad fan bryr jag mig om vad Daniel Hellqvist jobbar med? Sen fick man ju självklart lite reklam på varannan sida. Sämst spenderade 20kr på väldigt länge. Just ja, det sjuka är att man inte ens kan få nummer och ålder rätt på spelarna! Yrkena är säkert också skitsnack. Ett riktigt jävla skitigit matchprogram.

/HJ


Kommentarer
Postat av: Ulf-Adam

Trevlig och välskriven blogg. Tycker du är lite hård mot matchprogrammet men du har åtminstone en åsikt.

2009-10-05 @ 12:49:07
Postat av: Crusaders

Sveriges bästa matchprogram hittar du i Linköping, grymt fullspäckad med info...givetvis är den GRATIS

2009-10-05 @ 18:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0