Nerike - Axberg

Jag kan ju börja med att säga att det med stor sannolikhet var sista gången som jag betalar för att se Nerike spela innebandy. Det blev knappast bättre att ett Axberg utan glöd spelade lika tråkig innebandy. Jag kan nog säga att de första två perioderna var bland det tråkigaste och långsammaste jag någonsin sett. Axberg spelade för dagen med tre hela femmor istället för de sedvanliga två. Nerike hade inget tempo och Axberg hade ingen lust att dra upp det. Axberg joggade sig igenom första perioden och fick med sig en 2-0 ledning. Såg ut att bli en komfortabel resa för Axberg. Men i andra perioden såg man tendenser till en uppryckning från Nerikes sida. Även om man drog på sig några utvisningar mot slutet så lyckades inte Axberg göra mål i 5 mot 3 och Nerike fick med sig 1-2 till pausvilan. Nerike förtjänade vid det här läget ett kryss. Sista perioden så var Nerike helt klart det hungrigare laget och efter ett tidigt 1-3 så kom Nerike tillbaka och kvitterade till 3-3. Vid denna tidpunkt så såg det ut att bli jobbigt för Axberg och Nerike hade momentum. Efter en Axberg timeout när man bestämde sig för att gå ner på två femmor så kom till slut det förlösande målet och man gjorde även 3-5, Mattias Gagnert målskytt båda gångerna. Man hade även läge för att göra 3-6 de sista två minuterna när Nerike tog ut målvakten, jag tippade 3-6 på innebandysnack.se, men Axbergs lagkapten, Daniel Åberg, bestämde sig istället för att skjuta ett lamt skott rakt på en back istället för att ta ett steg åt sidan och bara lägga in den. Hursom så vann Axberg till slut och det var de väl överlag förtjänta av. Men man måste nog komma med en bättre inställning ända från start nästa match.

Jag snackade lite om Nerikes målvakt Erik Classon förut, men han stog tyvärr inte idag. Men det ska sägas att Nerikes andra målvakt inte var mycket bättre han. Han var en mästare på att tappa ut returer mitt ut i slottet. Jag hittar ingen i Nerike som stod ut idag och det var ganska svårt i Axberg också. I årets upplaga av Axberg så har man knappt någon spelare som ser lite sådär extra spännande ut. Dock så var som vanligt Victor Jannerlid Söderberg formidabel i mål. Även Eric Ström och Jim Genberg gjorde det bra idag. Även om Genberg drog på sig sin sedvanliga "klättra på ryggen"-utvisning tidigt i första. En fotnot är att Nerikes 2-2-1 i alla fall var ungefär 10 gånger bättre än Kungsörs. Det borde säga en del om det skitlaget. Överlag var det en skitmatch och det kan bara bli bättre imorn när Lillån och ÖSK spelar sina matcher.

Kommentarer
Postat av: nerike

ja nerike har ju inte direkt stor värvat, så att begära mycket från dom är ju att ta i.

dock är det svårt att få till sig bra spelare när dom flesta vill spela i axberg/lillån/ösk alla andra klubbar ratas

2009-10-07 @ 15:01:01
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Nej det har du ju såklart rätt i, och det ska erkännas att jag kanske inte varit helt objektiv i min kriktik mot Nerike. Lite orättvis kanske jag har varit ;)

2009-10-07 @ 15:22:23
Postat av: åskådare

måste hålla med om att nerikes målvakt inte höll någon högre klass. då är Erik Classon bättre, det visa han förra säsongen.

2009-10-08 @ 11:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0