Omgång 4

Det vankas innebandy även denna helg, vilken tur vi har. Lördag blir en toppendag då Axberg först tar emot Mjölby och sedan är det ju ödesmatchen Danmark - Sverige! Hursom, vi får hoppas att det denna helg går bättre för Örebros innebandylag och att vi får några Örebrosegrar denna helg.


Hässelby - Lillån

Det stormar i Lillån! Nej, jag skojade bara. Lillån har bara en spelare på skadelistan, backen Daniel Eriksson, och det är ju i och för sig ett tungt avbräck. Dessvärre så tror jag inte att Lillån hade vunnit även om han spelat. Lillån tappade senast en ledning med 6 sekunder kvar av matchen och förlorade sedan på sudden. Det lär ju ha varit ganska demoraliserande. Även om jag verkligen hoppas att Lillån vinner, så tror jag ej att de gör det. Hässelby såg äckligt farliga ut mot ÖSK förra helgen. Då syftar jag på förstakedjan då andrakedjan bara agerade avbelastning. Ett nytänt, ungt och hungrigt Hässely sväljer Lillån och tar tre poäng. Ska vi säga 8-3?


Axberg - Mjölby

Vi får fint främmande i Örebro. Mjölby med ökände Andreas Kristoffersson i spetsen. Axberg har fått lite luft under vingarna efter två raka segrar mot Nerike och Kungsör. Man har lyxen att få tre hemmamatcher på raken och det är ett plus. Mjölbys hemmaseger mot Karlskoga ser inte ut att spegla resultatet 7-5. Man vann skotten med 30-18 och dominerade antagligen matchen mot ett dåligt Karlskoga. Man förlorade mot Torshälla och vann i sudden mot Westervik. Mjölby är enligt spelbolagen en ganska stor favorit. Jag ser det faktiskt inte så. Jag ser det som 40-30-30. Alltså en liten edge till Axberg. Man har spelat stabilare och stabilare för varje match, även om man verkligen inte bjuder på något skönspel. Man får till denna matchen bara ner ÖSK tränaren Andreas Nordh som spelarförstärkning från ÖSK. Skadeläget ser dock bra ut och man har full trupp. Det ska bli kul att se hur Axberg klarar sig utan sina vanliga ÖSK lån. En tight och defensiv match som slutar 5-4 med risk för sudden.


Älvsjö - ÖSK

ÖSK övertygade inte förra helgen. Dock så kan man inte bara skylla på ÖSK då Hässelby var bra. Men jag tror att man kommit över förlusten och är hungriga att ta revansch. Nu är det Älvsjö som står ivägen och antagligen får en förlust. Älvsjö har vunnit en, spelat en oavgjord och förlorat en, stort! Älvsjö är tippade i mitten av serien och det låter nog realistiskt. ÖSK däremot ska vara där uppe i top 3 och måste vinna såna här matcher. Det tror jag att man gör även om det antagligen blir tight. ÖSK kan mönstra i stort sett en ordinarie trupp och då ska det nog gå vägen. 4-7?


Nykvarn - Nerike

Som ni vet så har jag inte så stor koll på Nerike. Jag vet att Nykvarn har kapaciteten och i grund och botten måste vara ett bättre lag. Nerike kommer att få det fortsatt tungt denna säsong och jag tror inte att det är på bortaplan man kommer att plocka sina poäng. Man har ett ganska bra 2-2-1 system men jag tror ändå att Nykvarn kommer att ta en komfortabel vinst. 8-3 låter inte orimligt. Ett par kassar gjorda av 19åriga Tommy Cannerbo i Nykvarn.

/HJ

Kommentarer
Postat av: Martin

Mitt tips blir hässelby 5 lillån 7 och lillåns klättring börjar!



ett annat bra tips är halmstad hemma mot bjärred!

2009-10-09 @ 21:33:47
Postat av: :)

nykvarn - närke 11-2

2009-10-10 @ 11:59:41
Postat av: superligan

ja lillåns suprliga satsning börjar ju verkligen bra.. näst sist??!! lutar nog mer mot en nedflyttning till div.2 samma med nerike. pinsamt att förlora med 14-1 i en div2 match! är väll det där med målvakterna igen ;)

2009-10-10 @ 16:02:20
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Inget örebrolag i superligan så länge inte en förändring sker. Jag tror att lillån till slut tar sig till den nya allsvenskan om inget negativt händer med spelartruppen. Det roliga med nerike verkar vara att den allmänna uppfattningen är att de inte har några målvaktsproblem.

2009-10-13 @ 11:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0