Spel, omgång 3

Även jag tillåter mig själv ibland att lägga några poletter på spel och den här helgen lägger jag det på en trippel. På Nordicbet, just nu oddsen kan ändras, så står ÖSK - Hässelby i 1.25 på en 1a och det är ju inte så mycket, men jag ser det som en riktigt jävla bank 1a, så varför inte fylla ut kupongen med den? Matchen spelas på söndag 16.30. Inget mer behöver sägas om denna match, så attans säker är den. Tvåsiffrigt i målprotokollet för ÖSK är inte långt borta.

Men redan idag så spelas Linköping Ungdom - Tranås och eftersom Linköping är väldigt svårspelade hemma, eller om det är deras hall som är svårspelad, så tror jag väldigt starkt på en hemmavinst även om de tydligen inte imponerade nämnvärt i hemmapremiären. Tranås har en vinst och en förlust under bältet. Men att vinna över Nerike, även på bortaplan, är ingen merit överhuvudtaget. Och ska sanningen fram så var Nerike värda ett kryss om man bortser från målvakten. Senaste förlorade man hemma mot Solfjäderstaden med 1-9 vilket talar för sig självt. Linköping däremot tog en stabil men mindre övertygande vinst i premiären hemma mot ett uruselt Axberg och har sedan en bortaförlust borta mot ett Torshälla som har goda chanser till att bli ett topp 3 lag i år, efter vad jag har sett. Men som föregående säsonger så plockar man majoriteten av sina poäng på hemmaplan och med Fredrik Nordström, Örebros överlägset bästa målvakt, i målet så ser det ut som en banketta. Om man kunde spela på under 9.5 mål som man kan göra på vissa andra spelbolag så vore även det ett bra spel. 5-2 6-2?

Till sist i denna trippel så har vi Solfjäderstaden - Westervik. Båda lagen har inlett med att ta poäng i båda sina matcher. Westervik vann premiären borta mot Kungsör med 11-5 , men Kungsör ser hittills Väldigt svaga ut i år och man ska nog inte läsa in för mycket på den matchen. Att man senast förlorade hemma i sudden mot ett Mjölby som inte är kända för att vara ett bra bortalag gör att det känns som att Solfjäderstaden har en fördel. Solfjäderstaden har vunnit båda sina inledande matcher. Man hemmaslog Nykvarn som verkar bli svårspelade i år och man avfärdade ett dåligt Tranås på bortaplan med övertygande 9-1. Klarar man av att hålla koll på Westerviks Christian Klinthorp som stänkt in imponerande 8 mål på 2 matcher så ska det nog gå vägen. Westervik har gjort hela 18 mål på 2 matcher men också släppt in 13 medan Solfjäderstaden gjort 14 mål men bara släppt in 4. Jag ser inte hur de förlorar hemma denna gången. 1.65 är alltså klart spelvärt i mina ögon. Blir kanske en målmässigt relativt jämn match ändå och vi får se hur Solfjäderstadens trygga defensiv står sig mot Westerviks höga målproduktion. 7-4 7-5 till hemmalaget?

Det ger oss (Odds från Nordicbet 09.10.02 15.55):

Linköping IBK Ungdom - IBF Tranås        Tecken: 1 Odds: 1.65 Matchstart/Spelstopp: 09.10.02 19.30

Solfjäderstaden IBK - Westerviks IBK     Tecken: 1 Odds: 1.65 Matchstart/Spelstopp: 09.10.02 20.00

Örebro SK IBK - Hässelby SK IBK          Tecken:1 Odds: 1.25 Matchstart/Spelstopp: 09.10.04 16.30

Totalt odds: 3.4

/ HJ

Kommentarer
Postat av: ballen

snyggt på solfjäderstaden! jag tog rygg.

2009-10-03 @ 01:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0