Förra helgen

Som jag skrev i förra inlägget så kunde jag ej kolla på någon av matcherna. Tyvärr så var jag även upptagen på söndagen och kunde inte åka med och kolla på Linköping - ÖSK. Efter att ha pratat med några som var där så sa de att det var den bästa innebandyn de sett på länge. Om det var överdrivet vet jag ej, men det lär ju ha varit kul att se Jihde och Hellgård i div. 1.

I helgen möter Lillån Älvsjö hemma. Jag tror stenhårt på en Lillåvinst. Älvsjö visade inte upp särskilt mycket senast de va här och spelade mot ÖSK. Visst de vann i SD. Men det borde de inte ha gjort sett till hur matchen såg ut.

Skoghall plockade 3 poäng senast och ökade gapet ner till ÖSK. Jag kan ju inte säga att jag tycker att det ser ljust ut. Lillån har som sagt Älvsjö hemma i helgen. Sedan har de Onyx borta, Karlstad hemma, Lidköping borta, Visby hemma och sen är det derby. På pappret ser det ut att vara en lång väg upp till kvalplatserna. Man har ingen match mot de 5 som ligger sist i ligan.

ÖSK har Skoghall hemma nästa helg. En otroligt viktig match om man vill ha chans på att ta sig över kvalstrecket samtidigt som man håller lagen under sig borta. Man har sedan Lidköping borta, Onyx hemma, Visby hemma, Karlstad borta och sedan derbyt. Det är som ni ser så är det upplagt så att Örebrolagen följer varandra i ligan. Man har samma lag att möta kvar.

Som jag sagt förut så kan det bli otroligt intressant när det är dags för derby den 11e mars!


Nu har jag fyllt ut ett inlägg med onödig information i hopp om att hålla igång bloggen då det inte händer något speciellt eller att jag har något jättestort sug att leta runt.

Just ja, jag satt och läste min vän Max Gruvaeus underhållande blogg och såg denna film som han länkat.
Det var lite skoj att se hur det såg ut i Lillån i slutet av 90-talet.

http://ingakonstigheter.blogg.se/2010/january/magiskt.html



/ jeHJe

Kommentarer
Postat av: derby

derbyt spelas den 11e mars, inte den 3e som du skrivit...

2010-01-27 @ 22:42:46
Postat av: Lillåspelare

Vid mål i derbyt kommer jag att ta efter Bulas målgest (efter andra assist) i klippet... Tror inte att hans gamla knän skulle klara den påfrestningen idag :)

2010-01-28 @ 08:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0