Lördag

Nu är det lördag och det spelas innebandy i Örebro även denna helg. Först ska jag nämna att Lillån lyckades hämta igen ett 4-2 och 5-4 underläge och i SD ta 2 viktiga poäng! Riktigt starkt gjort i en otroligt viktig match. Det ser ut som att Mikael "Nya" Nilsson var het då han mäktade med 4 mål. Inte riktigt de 3 poäng vi alla hoppades på. Men nu i efterhand med favit i hand så är nog de flesta väldigt nöjda. Möjligt att truppen tycker att de borde ha vunnit under ordinarie tid, men har inte hunnit snacka med någon av dem.

Vi fortsätter vidare och senare idag så spelar Axberg en nästan lika viktig match dem. Vingen ligger på vid tillfället på relativt säkra 24poäng, med en match mindre spelad. Vingen har 2 kryss på de senaste bortamatcherna och senast föll man hemma mot Tranås. Man verkar alltså inte ha den bästa formen. Axberg har en stark trupp till matchen och jag är nästan övertygad över att de vinner. Eftersom Tranås för några timmar sen fick spö så ska man nu cementera sin plats ovanför strecket. Jag tror att det blir 7-4 eller 8-4 till Axberg.

ÖSK Damer tar emot Kumla i ett hett derby. Matchen i sig gäller inte så mycket. Men ett derby är ett derby och man vill alltid vinna ett sånt. Jag måste be alla de 100-tals personer som går på ÖSK Dam att stanna kvar eller komma tillbaka för att se Axberg spela. Stanna kvar och visa erat stöd. De från Kumla behöver dock inte stanna.

På söndag spelar ÖSK en väldigt svår bortamatch mot Linköping. Freddan får inte stå, vilket är en del av vad man kom överrens över vid lånet. Jag hoppas på ÖSK men jag tror inte att de kommer att ta poäng i Linköping. Eventuellt så blir det att åka dit och kolla. Har inte hängt med så mycket de senaste dagarna. Någon som vet om Jihde är spelklar?

Jag kommer tyvärr att missa både ÖSK - Kumla derbyt, som jag rent hypotetiskt skulle ha gått och kolla på om jag kunde, och Axberg - Vingen. Så ta er ner och berätta sedan för mig hur det såg ut.


/ jeHJe


Kommentarer
Postat av: Anonym

jihde spelar mot ösk i morgon

2010-01-23 @ 03:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0