Söndagsomgång

Igår förlorade tvärr Axberg borta mot Solfjäderstaden. Vad jag har fått höra så var det inte riktigt rättvist. Det må så vara men en förlust är en förlust. Idag lyckades även Tranås kvittera till 5-5 med mindre en minut kvar, borta mot Kungsör, för att sedan avgöra i SD. Axberg har nu 1 poäng ner till Tranås och det blir några nerviga sista matcher för säsongen.

Imorgon spelar både Lillån och ÖSK hemma. Skönt nog för båda lagen så förlorade både Lesjöfors och Finspång idag. Man har då ett gyllende läge att ta 3 viktiga poäng imorgon.

Lillån mönstrar i stort sett en full trupp och tightar man till sig bakåt, som man börjat göra nu på slutet, och Frisk fortsätter att spela bra så vinner man nog imorgon mot Älvsjö. Som jag nämnt tidigare så har inte Älvsjö imponerat alls på mig. Ska bli kul att se om Daniel Hinks har något mer att erbjuda denna gången.

ÖSKs trupp har jag inte orkat ta mig en titt på, men det snackas fortfarande om vilka Axbergsspelare som ska vara med och spela. De missar då den viktiga matchen mot Westervik nästa vecka. Ska ÖSK slippa kvala denna säsongen så MÅSTE man vinna mot Skoghall imorgon som ligger 7 poäng före ÖSK. Jag tror att man kan göra det efter en tät match.


Jag återkommer senare eller imorgon.



/jeHJe

Kommentarer
Postat av: Gunnar Östgren

Matchen mellan ÖSK - Skoghall sänds i webb-tv av streamzone på www.skoghallsinnebandy.net

2010-01-31 @ 09:30:14
Postat av: en som vet

sista dagen för spelare att byta klubb, så det ska bli kul att se hur det blir i Ösk resp, axberg båda ligger pyrt till och måste nu klara sig själva..

2010-01-31 @ 09:46:44
Postat av: yepp

men spelare under 20år kan ju fortf gå mellan klubbarna som dom vill...

2010-01-31 @ 11:55:27
Postat av: JG

"Yepp", detta låtar för bra för att vara sant!?!



Jag har läst "Tävlingsbestämmelser säsongerna 2009/2010 – 2010/2011" samt kollat under länken ovanpå "Sista veckan för övergångar" och där står det "sista datum för övergångar är 31 januari..." samt "...några kompletteringar efter 31 januari går inte att göra."



Skriv gärna VAR du har hittat stöd för ditt påstående?

Postat av: samam förening

upp till 20 gäller bara lag i samma förening som har ett a-ag samt b-lag.

inte mellan sammarbets lag.

2010-01-31 @ 20:29:30
Postat av: Anonym

John Eriksson tillbaks i ÖSK?

2010-02-01 @ 09:52:29
Postat av: Anonym

2010-02-01 @ 10:30:35
Postat av: Tobbe

DM FINALER i helgen vore lite kul om du skrev några rader om detta eller kanske bevakade några matcher under helgen!! :P

2010-02-02 @ 08:36:51
Postat av: gaah

orka bry sig om DM..

2010-02-02 @ 09:03:14
Postat av: KKK

krysset klar för Lillån,,

2010-02-02 @ 10:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0