Derby och respass för Lillån

Lillån förtjänade ett annat öde idag. Jag tycker personligen att Lillån var bättre och de borde ha vunnit.

Redan 18.05 är kön in i Mellringehallen lång som bara den. En halvtimma innan matchen startade var det fullt. Jag skulle vilja veta hur många som var inne i hallen. Tydligen så är det max 600 personer med alla spelare och ledare inräknat. På innebandy.se står det att det var 600 i publiken. Inte för att det spelar någon roll för min del. Men skulle ändå vara kul att veta. Något som jag också skulle vilja veta är hur många det var som inte kom in.

Att det stog 0-0 efter 2 perioder hade väl ingen räknat med på förhand. Lillån kändes tyngre än ÖSK idag, men ÖSK är alltid livsfarliga i sina omställningar vilket Lillån fick känna av. Orkar vid skrivandets stund inte skriva något längre referat då jag är trött som få. Men det ska sägas att det blev väldigt spännande på slutet då Lillån lyckades kvittera till 2-2 då uret stod på 12.25. Efter 2-0 såg man att ÖSK's nerver släppte och man kunde spela ut mer. Jag skulle vilja veta vad som sades mellan John Eriksson och Bula. Både på planen och vid omklädningerummen. Jag uppfattade dock inte vad John fick sitt röda kort för? Var det för tacklingen eller något han sa?

Jag tänker bara ge matchens lirare till en person idag. Fredrik "Lillådödaren" Nordström var den stora orsaken till att Lillån inte lyckades vinna.

Sjukt tungt för Lillån att behöva spela i samma division med lag som Karlskoga och Mjölby. Kan tänka mig att det kan kännas som ett bortkastat år då man lär gå igenom serien och ta sig upp igen direkt. Lillån är alldeles för bra för att spela i nya division 1.

Finns det då något ljust i detta mörker? Om man ser på det hela utifrån och inte blandar in personliga känslor i det hela så kanske det var detta som behövdes för att innebandyn i Örebro ska kunna gå vidare och utvecklas. Lyckas ÖSK kvala sig till en plats i Allsvenskan så finns ju möjligheten för ett samarbete mellan ÖSK och Lillån. Det här har jag tagit upp förut och även hoppats på. Men, vad jag hört här och där så verkar det inte som att det är särskilt många lillåspelare som är särskilt sugna på att spela i ÖSK. Nu vet jag ju inte hur det exakt ligger till. Men det är den känslan jag fått efter vad jag fått berättat för mig. Har ÖSK ett tillräckligt bra lag för att kunna konkurrera ordentligt i Allsvenskan? Går det utan Fredrik "Lillådödaren" Nordström? Efter den här säsongen så är jag inte så säker.

ÖSK möter Hammarby i kvalet vilket kommer bli jävligt tufft. Hammarby tog sig igenom serien med 21 vinster och suddenförlust i sista omgången. Vad jag förstår så måste ju div. 2 Östra vara bättre än div. 2 Mellersta. Jag vill inte ens tänka på att även ÖSK kan åka ner då det kommer bli några tuffa kvalmatcher. Det skulle vara en katastrof om Örebro inte skulle ha något lag i Allsvenskan nästa år.

Nu vet jag knappt vad jag själv har skrivit. Ett tecken på att det är lika bra att avsluta inlägget och gå och sova.

Grattis ÖSK till kvalplatsen och jag lider med Lillån.

Får tacka för gratis inträde även idag från de glada männen vid biljettkassan.


/jeHJe

Kommentarer
Postat av: ...

NEJ!!! ta inte upp samarbete som en lösning, det skulle aldrig fungera. det finns alldeles för många i ösk med dåligt psyke som absolut inte ska in i Lillån och förstöra igen! jag hoppas verkligen att dom förlorar kvalet!!! det ska bli ett sant nöje att se dom krossas av hammarby.

för övrigt tycker jag att lillån var klasser bättre än ösk idag.

2010-03-11 @ 23:31:55
Postat av: JG

När det gäller underhållningsvärdet kunde ingen ha skrivit ett bättre manus! Först Axbergs vinst i länsderbyt mot K-skoga, sedan kvällens dramatik i ÖSK-Lillån derbyt.



Ändå med lite distans till derbyt nu, lider även jag med Lillån då detta är inte bra för innebandyn Örebro kortsiktigt. Dvs hade det varit bättre om både lagen hade fixat kontraktet långt innan istället för att "allt" ska avgöras med ett derby. Inget är klart ännu, utan resan bara börjat för Sportklubben.



Tror inte alls att man kan jämföra Östra och Mellerstas Div. II. Enl. insatta källor är Sthlms lag långt ifrån jämnbra, snarare tvärtom. Därför blir det intressant att se hur årets sargad ÖSK Ettan klarar sig mot den klart "äldre" Hammarby tvåan i kvalet.



I vilket fall gäller det nu att lyfta blicken. Innebandyn i Örebro blir naturligtvis starkare av detta i ett längre perspektiv. Självklart finns där utrymme för två elitsatsande föreningar i Örebro! Med det sagt ska sportsliga samarbete alltid finnas för individens utveckling, vilket stärker innebandyn i vår stad.

2010-03-12 @ 00:01:10
Postat av: woho

John Eriksson satte en cross-checking i huvudet på Fagerström. Fagerström sa då åt Eriksson att vi ses efteråt. Inte så milt dock. Domarna fegade och tog 5 min på båda.

2010-03-12 @ 00:07:29
Postat av: woho igen

Håller med dig om att Lillån var bättre idag, och har varit det sedan förra derbyt. Synd bara på den bedrövliga första halvan av serien.

2010-03-12 @ 00:08:50
Postat av: ref

Hög klubba!

2010-03-12 @ 06:58:10
Postat av: Lillåbo

Kul att få se gamla örebrobekantningen Thomas Lindell fd lillåspelaren som numera huserar i Hammarby..



Hoppas dom piskar ÖSK rejält..Go frogs Go

2010-03-12 @ 08:26:46
Postat av: Harry Bosch

Såg ni verligen samma match? ÖSK något bättre. Men det här är ju numera Lillåns andra hemsida.

2010-03-12 @ 12:36:40
Postat av: hmmm

lillån är väl där dom hör hemma nu.. har mycke svårt att se dom vinna serien nästa år. förra gången hade de en hel del flyt, satt bla avgörande målet med en man mindre i sista minuten mot tranås.

Sen tror jag att ösk kommer passa bajen ganska illa,bajen som tok checkar kommer kunna bli sönderkontrade av ösk. vad det gäller östra kontra mellersta så är det mycke mer fysik och power innebandy i den serien.

2010-03-12 @ 12:52:33
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Harry Bosch ---

Haha? Vad grundar du det påståendet på? Du har precis som alla andra rätt till en åsikt. Men kan du ärligt säga att ÖSK för dagen var bättre än Lillån? Så ser i alla fall inte jag det.

2010-03-12 @ 15:53:07
Postat av: Åskådare

Bara inse att Lillån är ett mellan lag. Bra div 2 lag Uselt div 1 lag. Vad ÖSK är återstår att se...

2010-03-12 @ 19:27:57
Postat av: .

Lillån är så bra som dom visade andra halvan av säsongen. Om ngn har lust att räkna lite vore det kul att veta hur serien skulle sett ut om man endast räknade poängen som tilldelades på andra halvan. Lillån skulle helt klart vara ett topplag då iaf...men som sagt, skulle kul om ngn ville räkna på det.

2010-03-12 @ 21:05:24
Postat av: puh

Färgad blogg av en fd Lillåkille!

2010-03-12 @ 23:28:36
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

puh ---



Att bloggen skulle vara färgad pga att jag är en "fd lillåkille" är löjligt. Jag har inget grönt hjärta. Snarare tvärtom i så fall, då vi alltid hatade Lillån då jag spelade i Hovsta, inte Lillån. Så där brister ju ditt argument lite.



2010-03-12 @ 23:47:54
Postat av: blää

Märker att både NA och många på läktaren inte såg vad John Eriksson gjorde. Det är alltså inte närkampen när spelarna ramlar som är grejen, det är efteråt när båda ligger där så trycker Eriksson till Fagerström i huvudet med sin klubba. Duellen i sig är inget konstigt, båda satsar och ramlar. Det är då Bula flyger upp och ryter åt Eriksson. Sedan måste han säga något väldigt olämpligt eftersom att han får matchstraff.

2010-03-13 @ 02:45:28
Postat av: Anonym

Det är ointressant att räkna om tabellen sista halvan av säsongen. Lika ointressant som att räkna poäng efter två perioder i varje match.

2010-03-13 @ 06:34:31
Postat av: publik

skönt att lillån åkte ut för det bula håller på med håller inte i alsvenskan förstör ju för sitt eget lag krossa bajen nu

2010-03-13 @ 08:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0