Glömde

Först ska jag ge killarna med megafonerna en eloge. Elogen får dem för att de försökte skapa en bättre stämning och få igång pubiken.

Sedan så vill jag ge dem en liten internetörfil för att de verkligen inte kunde förstå att det var fel ställe att stå och skrika på. Det var inte kubanerna som var och kollade. Det finns ingen läktarkultur i innbandyn i Örebro. Det kan man ju tycka kan vara lite synd om man vill. Men vissa saker de försökte dra igång funkar uppenbarligen inte riktigt på en läktare fylld med mammor, pappor, barn och flickvänner. Men det verkade de inte förstå då de verkligen inte kunde ta hinten som 97% av publiken gång på gång försökte ge dem. Hinten var något i stil med: "Sätt er ner och håll käften". Det ska sägas att de inte gav upp. Det var nog det värsta med det hela. Hade de lyckats med det hela så hade det nog stärkt min upplevelse. Men vad de uppnådde nu var jag jag fick koncentrera mig på att kväva instinkten att vilja kasta något mer eller mindre hårt på dem. Eller som en axbergspelare sa till mig i pausen: "Jag är jävligt nära att lyfta upp honom och kasta in honom på planen". Om det nu är en fysisk möjlighet eller inte kan diskuteras. Min upplevlse av derbyt blev alltså befläckad av att särskilt en kille desperat hela tiden försökte vara rolig (då han lyckades locka fram några ansträngda skratt i början) och få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Något annat tvekar jag på att det var i slutet.

Betyg på "klackledarna":

-1/5



/ jeHJe

Kommentarer
Postat av: ...

tycker inte klackledarna har något att skämmas för men däremot den övriga publiken! jag tror inte det finns tråkigare publik i någon annan stad än vad det gör i örebro. det spelar ingen roll om det är fotboll, konsert eller innebandy, örebroarna är helt enkelt pinsamma som publik. sluta gnäll på dom som verkligen försöker skapa lite stämmning!

blir samma betyg på örebropubliken och ditt inlägg jeHje = överkryssad geting

2010-03-12 @ 19:41:32
Postat av: Anonym

Som sagt gav jag dem en eloge för att de försökte. Men jag är ju en del av örebropubliken och är inte så mycket för när det är för mycket härj på gott och ont. Så din kommentar där du sågar örebropubliken ger även jag en överkryssad geting =)

2010-03-12 @ 23:42:08
Postat av: axbergspelare som ville kasta in på plan

Jag tycker att dom gjorde ett bra jobb och uppmuntrar till mer fart på läktaren, publiken i örebro är sämst håller med. Men problemet var att jag var personen som satt 50 cm från megafonen och fick den i örat hela tiden när man var inne i matchen. Perfekt om dom skulle varit en bit ifrån. Kanske en liten hörna för klacken på sidläktaren?!

2010-03-14 @ 20:40:42
Postat av: Lillån vann inte

Ja vad ska man säga. Är man världsbäst och har kul eller har man kul??? Inte ens en innebandyintresserad bloggar har alla rätt utan har dalar och toppar i sitt skrivande. Jag tycker att det var fantasktiskt bra när en 17 år gammal kille sjunger i megafonen: all ni som gillar Lillån klappar nu "klapp klapp" alla ni som gillar Lillån klappar nu "klapp klapp" osv. I princip hela läktaren klappade händerna!! Resten av grabbarnas försök till att höja stämningen var inte på samma nivå men någonstans ska det börja!



Jag ger megafonsången 5/5

övrigt megafonande 2/5

Bloggaren 3/5 (här krävs det mer nyanser i bedömningen för att få full pott)



Lillån vann inte...

och tyvärr så spelas det matcher mellan Lillån och ÖSK i div1 nästa säsong med...

2010-03-15 @ 15:00:14
Postat av: Ösk & Lillån fan!!

Hoppas de blir lite drag på läktaren nu när de är kval!! killarna med megafoner måste ju vara där de är bara hoppas på att Örebropubliken fattar att dom ska hänga med....... för lagen behöver stödet!!

2010-03-15 @ 16:13:58
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Vi ser alla olika på saker och ting. Även i detta. Personligen så har jag aldrig vart ett fan av det hela. Men för dem som är det så är det självklart kul att de försöker. Precis som jag sa tyckte jag att det var bra att de försökte. Men sättet de gjorde det på föll mig inte i smaken.

2010-03-15 @ 23:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0