Hur sant det är, en gång för alla

Det spekuleras mycket om det jag skriver är sant eller inte. För det första så finns det för mig INGEN anledning att skriva något som inte är sant. Det förstör ju min trovärdighet och därmed hela syftet med bloggen? För det andra, allt så jag skrivit är ren fakta eller sånt som jag fått berättat för mig från personer med 100% insikt. T ex spelare i olika lag. Att de isåfall skulle ljuga för mig finner jag otroligt. Däremot om det är någon punkt som någon av spelarna kan ha överdrivit så ligger det inte på mig. Men det tror jag inte. Det lär ligga sanning bakom även det mest överdrivna.

Labin om Hotad:

Kära falskrycktesspridare, utvecka DETTA tack

Träningarna är kassa och man spelar nästan bara två-mål hela träningarna, tränaren är inte där hela tiden och kommer försent till träningarna, nyckelspelare dras med småskador och sjukdomar, spelare snackar om att de inte kan utvecklas bra nog i Lillån, spelare snackar om att de eventuellt skulle kunna byta lag. Men det ska sägas att trots allt detta så är det ett sammansvetsat lag. Men de är kanske lite väl lata för att ta sig uppåt i seriesystemet som sportchefen Daniel Rönnberg härjar om. Det är vad Labin kallar osanning, jag känner Lillåns tränare väldigt bra och han har sagt till mig att han inte kommit sent någon gång förutom den gången han var hemma och vinkla till sin zorro klubba. Detta var förra året 4/9 på torsdags träningen


Om det är riktiga "Labin" så är det klart att du känner dig själv, om det inte är den riktiga så är det onödigt att du skriver i det namnet. Du citerar här ett helt stycke med saker. Men det enda som du pekar ut inte är sant är hurvida tränaren kommer försent till träningar eller inte. Godkänner du isåfall resten som sanning? För senast igår efter att det började ramla in kommentarer och det diskuterades hurvida det var sant, så frågade jag flera personer om det var sant ännu en gång. Jag blev försäkrad om att det jag skrivit var sant och då måste jag utgå ifrån att det är sant, ergo, det jag skriver är sant. Och nej, jag kommer ej att hänga ut några av mina källor om de själva inte vill det.

Det kommer att fortsätta spekuleras, demnteras och diskuteras. Men för den allmänna glädjens skull på denna blogg så kan vi väl utgå ifrån att allt jag skriver är sant. För det är det ju.

Nu är det dags att börja koncentrera sig inför omgång 4.

/HJ

Kommentarer
Postat av: Gillar raktpasakinnebandy!

You're the man HJ keep ut the good work!

2009-10-08 @ 17:18:14
Postat av: Labin

Resten är sant men allt du skriver är inte sant så jag repeterar det jag sagt i tidigare inlägg, håll dig till sanningen. Gör du de så kommer detta bli en lika bra (eller nästan lika bra) blogg som den jag hade ;)



2009-10-08 @ 17:27:13
Postat av: raktpasakinnebandy.blogg.se

Nu när just denna sak kom på tapeten. Så kollade jag runt lite och det verkar som om det råder lite tveksamhet. Jag hörde det från EN person. Han kan ha överdrivit. Om det är så att det inte är sant, så får jag be om ursäkt för det. MEN, jag skrev det som en sanning eftersom jag litar på att de dessa källor säger till mig är sant. Men det är möjligt att just detta med att tränaren kommer försent till träningarna var överdrivet. Det som är stort är att du erkänner att det andra är sant. Det är snyggt gjort. Det demoniserar ju dock Rönnberg eftersom han var så tydlig på att INGET av det var sant. Jag förväntar mig en ursäkt från honom på samma sätt som jag ber dig om ursäkt om detta var överdrivt och inte sant. Men som du nu förstår så försöker jag inte hitta på saker och det var bara vad jag fick berättat för mig.

2009-10-08 @ 17:36:58
Postat av: Anonym

Jag tror den hemliga bloggaren är Krobbe i Ekängen

2009-10-08 @ 19:22:50
Postat av: :)

Skit i vad Laban och andra gnäller om...det är frivilligt att läsa det du skriver. Så länge du skriver bra, intressant och trovärdigt kommer folk fortsätta läsa. Lägg inte ner onödig energi på skitsnack och viktigpettrar.

2009-10-09 @ 11:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0